fredag, april 07, 2006

Flyttnyheter

Nu har jag flyttat. Jag lånar en liten studentlägenhet på norra stationsgatan.

En liten bit norrut från där jag bor ligger Norra stations köpcentrum. Där finns en av få ställen som (såvitt jag förstår) har ALLA artiklar som systembolaget för i sitt ordinarie sortimen. Impressive. På samma ställe finns ett prisXtra som är typ hur stort som helst...

Annars är det naturligtvis kommunikationerna som är trevligast. Fem minuter till pendeln eller tunnelbanan är najs.

Till sist vill jag nämna att en restaurant på min väg till pendeln serverar en pizza med portvinsmarinerade päron. Det måste jag ju pröva nån gång... Säg till om ni är sugna på att hänga med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen på lunch, påskafton. Skink- (för dig korv-)båtar på spenathav till huvudrätt och stekta ägg till efterrätt. Möjlighet till extra ägg finns, men pizza med portvinsmarinerade päron har vi tyvärr inte i vårt sortiment.Och det är vi väldigt glada för!

Rasmus Ling sa...

God damn, alla artiklar! Låter helt sjukt bra. Håll i plånboken bara!