lördag, januari 27, 2007

Simón Bolívar

Apropå den Bolivarianska Revolutionen (som Chávez leder i Venezuela). Kolla in vad Simón Bolívars fullständiga namn är (från Wikipedia):
Simón José Antonio de la Santísima Trinidad Bolívar Palacios y Blanco

Det är vad jag kallar ett ordentligt namn.
Nu kan jag översätta det fel, men jag tror det "översätts" till:
Simón José Antonio (Förnamn) av den mycket Heliga Treenigheten (någon orden?) Bolívar (faderns namn) Palacios y Blanco (moderns namn).

Själv funderar jag starkt på att om (när?) jag blir världskänd artist så ska jag helt fräckt kopiera namnet, och kalla mig:
Tomas Birger Daniel av den Fett Heliga Treenigheten* Melin, Lind och Grönska.

*Den Fett Heliga Treenigheten är förstås inte Fadern, Sonen and "the Holy Goat" (den helige anders), som antagligen åsyftas i Simons namn ovan. Treenigheten här är självfallet Hässelby Gård, Hässelby Strand och Hässelby Villastad. Om nån undrade.

Inga kommentarer: