fredag, juni 01, 2007

Rond i P3

Igår var jag med i Rond i P3. Jag är en del av Ronds nyhetspanel som består av en rad bloggare, som alla verkar vara härliga människor.

Gårdagens panel handlade om buggning och tobak, och de två andra deltagarna var Saga Rosén och Helena Sandklef.

Vi tre var egentligen ganska överens om buggning. Jag håller i och för sig lite ovana åsikten att kameraövervakning i vissa fall faktiskt kan vara okej. Jag ligger nog närmare Sagas linje än vad som framggick i radio, men jag är inte så kategoriskt emot alla kameror som jag har varit.

Tobak var lite mer intressant. Saga var ju mot att man genom lagar ska besluta om rökförbud, och jag är ganska positiv. Efter sändningen visade det sig att Helena nog höll med mig åtminstone till viss del, men i studion var vi flera som fick uppfattningen att Helena gick på Sagas linje: att allergikerna får stanna hemma.

Du som vill lyssna kan gå in på Ronds trettiodagarsarkiv, där borde ni hitta programmet åtminstone fram till juli. Aktuellt program är från den 31 maj, och panelen sätter igång vid 31:55 ungefär i programmet.

Inga kommentarer: