lördag, april 28, 2007

En moderat av den gamla stammen

I dagens DN läser jag om Michael Zand, moderat kommunpolitiker i Halmstad. Jag hittar inte artikeln på nätet, men Svenskan har också haft den inne.

Michael Zand ska under Halmstads kommunfullmäktige i torsdags ha uttryckt sympati för Sverigedemokraternas flykting- och invandringspolitik. Enlig DN och SvD, som båda fått nyhete från TT, sade han så här:
"Sverige har tagit emot alltför många invandrare på för kort tid, och endast en bråkdel har varit flyktingar."

TT-nyheten konstaterar också att kommunstyrelsens moderata ordförande tycker att Zand "fokuserar på fel frågor".

Det är ju inte utan att man undrar vem denne Michael Zand är. Jag kände när jag läste nyheten igen namnet. Han har nämligen varit i tidningen förr.







Jag skrev om det tidigare, och hänföll då, som jag ofta gör, till en lätt ironisk touch:
"Läs gärna den här artikeln. Det är sååå synd om Michael Zand. När han kom tillbaka från polisen hade Pepes Bodega stängt. Puttenutt. Och så förlorade han sin champagne för 25 000 också. Det är så man blir tårögd."

Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men, vad du är känslokall Tomas. Du måste ju förstå hur pinsamt det måste ha varit för honom... inför alla kändisar tillochmed...

...nutte

Anonym sa...

Pinsamt att samköra med en gammal artikel. Han har 100% rätt i den politiska frågam anser många. Tomas är som vanligt avundsjuk för att han själv inte har ett liv utanför lägenheten och datorn och älskar skriva bajs om andra. Skaffa ett eget liv och förstå budskapet i vad han skriver Mvh Andy

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Johannes sa...

Vild gissning, men jag tror att folket bakom den-svenske.com snott din bild.. :)

Anonym sa...

Är han Moderat !?.Ja då har han nog svultit ihjäl vid detta laget då de ju inte är kända för att orka gör något på egen hand. :)

SideShow Surfer