fredag, maj 18, 2007

Seminarium om SD

Nu på förmiddagen bojkottade jag plenumdebatten och gick istället på ett seminarium om SD:s historiaoch retorik samt om integrationens historia och bakgrund. Seminarieledare var Elaine Bergqvist och Carl Sahlin. Det var lite oklart om de var från Gringo eller Zebra, eller vad som är skillnaden mellan Gringo och Zebra. Men det må väl vara hänt.

Seminiariet var bra. Mycket var saker jag själv hört förut, många argument som jag kände var fyndiga för tio år sedan, av typen "om vi slänger ut alla invandrare blir ju bara samerna kvar".


Däremot var det en del vassa argument som Elaine och Carl förde fram. Däremot kände jag inte att vi fick källor eller en djupare förståelse för argumentet. Vi fick bara det kastat på oss: "så här är det." Det tycker inte jag är så hjälpsamt.

Däremot var det ett par aha-upplevelser. Förhoppningsvis kan jag återkomma om dessa. Jag spelade in seminariet. Hoppas att det hörs bra, då ska jag skriva mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du gillade den Tomas, och tacksam för kritik så vi kan utveckla seminariet.

Eftersom det bara var två timmar var det svårt att grunda allt vi sa, men hör gärna av dig till Carl så får du infon du vill ha.

Vi är från Zebra.

Hälsningar

Elaine