tisdag, juli 12, 2005

Förra årets roligaste

Okej. Till skillnad från "sommarens fräckis" nedan har jag också något som faktiskt är roligt.

Jag hittade nämligen en gammal metro, från november förra året. Där var det ett stort reportage över ett helt uppslag, om två brats och hur delevde.

I intervjun ställer reportern frågan:
"Så ni ser inte ned på arbetare?"

Varpå brat 1 ser sin möjlighet att slå hål på en myt och svarar:
"Nej, tvärtom. Jag och mina kompisar jobbar själva. Jag driver till exempel ett eget företag som håller på med profilkläder."
Och den andra brainiacken stämmer in:
"Vi ska starta eget eventföretag också, fixa studentskivor, företagsfester och sådant".

Jag minns det så tydligt. Jag satt där på tunnelbanan en mörk novemberdag. Detta lyste upp hela min dag. Jag har svaga minnen av att vara bara heltlycklig i flera dagar efteråt. Helt ¤&//* brilliant!

Inga kommentarer: