fredag, september 29, 2006

Personval

Tredje mest kryssade miljöpartist i landstingsvalet. Inte illa! 506 kryss blev det totalt.

Kolla in hela listan här.

Personligen tyckte jag det var väldigt roligt att blir tredje mest kryssad i valkrets ett, södermalm-enskede. Det var ju i valet miljöpartiets starkaste valkrets, och att bli tredjenamn där med 167 kryss är hedrande. I min hemvalkrets (valkrets sex, yttre västerort) blev jag fyra totalt med 130 kryss. Starka namn på järvafältet, Ziad Odesson och Helene Sigfridsson, vann den kampen genom många kryss norrifrån medan jag antar att de flesta av mina kryss kom från Hässelby-Vällingby i sydväst.

För er som kolla in listan så kan jag tipsa om sextondeplatsen i sammandraget. Yvonne Andersson fick 94 röster i valkrets 1. Sedan en röst i valkrets 2. En röst i valkrets 3. En röst i valkrets 4. Två röster i valkrets 5 för att slutligen kamma hem sju röster i valkrets 6. För att summera: På söder och i enskede är Yvonne kommunfullmäktigelistans sjätte mest populära namn. I övriga staden vet folk inte om att hon finns. Hur går det ihop? Helt otroligt...

2 kommentarer:

Johannes sa...

Coolt! Får be att få gratulera :)

Tomas Melin sa...

sydväst i den här valkretsen! Såklart, haha. :)