söndag, december 18, 2005

Åter på citypendeln

Offlinebloggning.
051218 09:49

Fått tillbaka mitt extraknäck på Citypendeln. Jobbade ju där i somras och fick alltså fortsättning nu när jag är tillbaka i landet igen.

Synd bara att jag endast har mina sommararbetskläder. Jag ska låna en tröja av en arbetskamrat tills mina egna kläder anländer, annars riskerar det att bli lite kallt. Det finns element dock som verkar funka riktigt bra, så det ”onar saj” som Hankins (och x antal andra göteborgare) säger.

Av någon outgrundlig anledning har de byggt om intranätet medan jag var borta. Inte för att det var fel på’t innan, de kanske bara inte hade något bättre för sig… Men vad som verkligen är underligt är att man lagt in en chatfunktion i systemet. Så nu sitter jag och chattar lite med de andra stationsvärdarna.

För tillfället sitter jag i Ulriksdal, det vill säga på Märsta-Södertäljelinjen. Tydligen är chatten exklusiv för dessa stationer. I vanliga fall sitter jag på Bålstalinjen. Imorgon ska jag till exempel hänga i Kungsängen på dagen. Ska bli spännande att se om de också har chat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är skönt att höra att stockholmarnas skattepengar inte kastas bort, utan investeras i viktiga "kommunikationsverktyg".

Sedan heter det väl "de' odna sej la'" eller de' ônrnar sej"? Jag bodde bara där i 5½ år...

Har du sökt något annat jobb?

Anonym sa...

Nej Daniel..."dé ånar säj" ska de va. Tomas va närmast. Heja IFK!

Tomas Melin sa...

Yes! Jag vann. < nelsonskratt> HA HA! < /nelsonskratt>

Anonym sa...

Stopp och belägg! Jag skulle vilja få detta överprövat. Misstänker att folk läser med felaktig nasalt uttal. Jag överglagar fett!

Och Nelsonskrattet...det gjorde ont! :(