torsdag, december 21, 2006

Bröllopsbilder

I oktober skulle jag, Kristin och Elina och Elinas Simon upp o bevista Lenas bröllop uppe i Luleå. Nu ligger bilderna uppe. Tyvärr bråkar min gamla bildvärd, textamerica, med mig, så nu har jag gått tillbaka till Flickr.

Nåväl, här kommer i vanlig ordning mina tips om de bästa bilderna. Jag delar in resan i olika delar, för att göra det mer förståeligt för er. Alla bilder hittar ni här.

Resan upp/Kidnappningen
På vägen upp stannade vi till i Skellefteå för att hämta upp Kristins David. Så här höstfint var det hos honom.

Väl uppe i Luleå kidnappades Lena för någon sorts möhippa. I brist på annat att göra samt kanske i brist på andra damer att deltaga var jag, Simon, David och moderatJonas med i festligheterna också. Så här fin blev Lena iaf när vi klätt ut henne.

Lena som levande jukebox.

Bra bild på glad Lena.

Hela gänget.

Elina konferencierar jukeboxen på Lules gator. Notera "musikanläggningen".

Elina och Simon intervjuar en motvillig Luleåbo. Och en till.

Elina konferencierar lite mer.

Simon och Elina sötar sig.

Lena lyfter på kjolen för att sälja sina behag. Ja, godisarna alltså.

Nästan hela gänget kring matbordet.

Grönisar dyrkar moderat.

Kul vägskylt utanför kåren i Luleå.


Brölloppet/Efterfesten
Lena och Mats vid podiet.

Det är oklart om det är det kastade riset som gör att Mats ser så lycklig ut, men lycklig var han nog.

Elina, Kristin och Jimmy kramar om brudparet med början här och några bilder framåt.

Familjefoto.

Väldigt kul bild på ett litet barn och en hund.

Elina, Lena o Kristin.

Jimmy o Lena.

Och för den som enbart är ute efter bilder där jag är med hittar man det här, här och här.

Inga kommentarer: