lördag, mars 03, 2007

Ungdomshuset lever vidare i virtuell värld

DR Nyheder rapporterar att en anonym grupp har köpt en grund till ungdomshuset i den virtuella världen Second Life. Huset ligger bredvid en nyhetskanal, för att även fortsatt vara centrum i nyhetsflödet. Det virtuella ungdomshuset ligger på koordinaterna 201-134-77.

Apropå Second Life så har Svenska Institutet förklarat att de tänker öppna en ambassad i Second Life. Carl Bildt hoppas bli inbjuden till öppnandet.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Pingat till intressant.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att Svenska Institutet öppnar ambassad i Second Life är väl rätt gamla nyheter, det va ju över en månad sen.

Tomas Melin sa...

Mäh, nu ska vi inte vara sådana. Jag har ju inte skrivit om det tidigare, och det passade ju bra nu med ungdomshus-nyheterna.

Anonym sa...

Precis det var ju nu det passade i Tomas blogg. Dessutom mer än en månad sedan? Tja, jag tror att det var innan jul jag hörde om det. Men vad är det för mening med att vara sådan? Det virtuella ungdomshuset hade jag inte hört om tidigare. Trots att jag tittar på dansk-TV nästan varje dag.