onsdag, oktober 26, 2005

News update

Alltsa grejen med de svenska bokstaverna ar att det ofta ar en pain in the ass att fa in dem. Pa vissa internetcafeer har de spanska tangentbord, och dar finns det en sarskild knapp for prickarna (sa man kan klicka shift-prickknapp + a/o). Men pa vissa cafeer, typ dar jag ar nu, sa har de en annan typ av tangentbord (amerikanska?) som saknar denna prickknapp. Sa da bryr jag mig inte om att klistra in å heller hela tiden.

Na, det var inte alls det jag skulle skriva om. Istallet skulle jag beratta om mina sista dagar har i Guatemala. Jag aker namligen till Costa Rica imorgon (las: imorgon).

Jo. Jag slutade ju skolan i fredags. Det kandes bra. Var ganska trott pa dem vid det laget. Det var latt positivt for min spanska, men en hel del tid gick at att typ skriva ned underliga grammatiska regler i min lilla bok. Regler som sakert ar bra att kunna, men nar det ar 25 olika regler for anvandandet av en viss grammatisk form sa kan man snabbt inse att man inte kommer lara sig dessa utantill. Jag tror mer pa metoden att prata och hora och da fa en "kansla" for hur man ska anvanda det.

Dessutom ar det forvanansvart anstrangande att ha fyra timmars spanska om dagen har. Man ar ju ensam med lararen och maste halla fullt fokus konstant. Puh!

Na. Hursomhelst sa kunde jag tydligen inte bo kvar i mitt student guest house, eftersom det skulle komma en ny tjej och invadera mitt rum. Trevligt i och for sig, men oklart om hon skulle acceptera att jag hangde kvar dar ocksa. Hmmm.

Sa sedan i sondags har jag bott pa hotell. ("Vi ska till naaarvik. Vi ska bo pa hoteeeell" <- Hassanhumor) Jag borjade tycka att hotellet var fett najs och billigt. Sedan gick det till att det var kefft och dyrt. Nu har jag landat i att det ar okej till ett rimligt pris.

Anywho. Aker till Costa Rica imorrn pa morronen. Flyger kubanskt ("vi sager inget till jankarna om det har va? Ok" <- trolltyg i tomteskogenhumor). Enligt utsago ska jag motas av nan dar. Vi far se hur det gar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

I morgon....är det fredag?
K har skurit sig i en fingerled och är i skrivande stund på väg till handkirurgen. På söndag ska vi få träffa hennes svärfar med sambo. E jobbar i Emmas mammas skola denna vecka men inte i nästa (höstlov), sen vet han inte. Kan du fortsätta det eminenta arbetet med bloggen i CR? Om inte, så får du mejla mer!! Flyg försiktigt!!
KWAAAM