torsdag, oktober 06, 2005

Quetzales och Happy Hour

Det verkar forresten som om en quetzal ar mer eller mindre en krona. Mycket praktiskt.

Tyvarr sa har de kvar en miljard mynt som ar mindre an en quetzal. Saker kostar typ 8.25 quetzales. Eller hur. Som om jag ska sta och rota i en liten hog med centavos (oren) nar jag ska betala.

Jag tankte att jag skiter hogaktningsfullt i dessa centavos. Tar emot dem som vaxel och lagger dem pa hog hemma pa rummet. Bara for darfor fick jag idag en hog pa 20 stycken tiocentavos i vaxel. Lysande. En del straffar quetzalfageln med detsamma. Naja.

Annars var jag igar o drack margaritas pa Cafe No Se (Kafe jag vet inte). Nar jag kom dit hade tva andra studenter redan varit dar en stund. Tydligen missade jag precis happy hour, da margaritasarna kostade 15 Quetzales. Mina kumpaner var lite oroliga for vad margaritasarna skulle kosta nar det inte var happy hour, sa de hade inte bestallt mer. Ifran utgangspunkten att det sakert ar billigare an hemma bestamde jag mig dock for att chansa. Det kostade 16 Quetzales. En kronas rabatt, det kallar jag Happy Hour!

Inga kommentarer: