torsdag, november 09, 2006

tunnelbanekändis

I förra veckan åkte jag tunnelbana hem sent en kväll. Jag stöter på en kompis på centralen som jag snackar me på resan. Vid brommaplan går tjejen o killen som sitter bredvid mig av. Tjejen snubblar lite på min fot, och säger: "oj, förlåt tomas".

Jag såg aldrig vem det var, men vi hade suttit bredvid varandra i iaf en kvart... Hon såg uppenbarligen mig, varför sa hon inget? Kanske var det nån som inte gillar mig, men varför ber hon ursäkt med namn då?

Jag önskar att hon vänt sig om när hon bad om ursäkt, så jag vetat vem det var. Nu förblir det ett mysterium.

4 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Eller så är du huvudpersonen i en dokusåpa som du inte känner till á la Truman show.

Kristin sa...

Eller så är det någon du chattat med för jättelänge sen som minns dig, men inte tvärt om. Det hände mig en gång. Läskiga grejer.

Förresten hade jag en skum dröm där du var inblandad inatt.

Johanna Öfverbeck sa...

Du hade inte en mössa på dig med ditt namn? Det hade jag en gång när jag var liten och inte förstod varför folk visste vad jag hette :)

Anonym sa...

Ok lika bra att erkänna eftersom jag redan har sparkat henne. Usel detektiv som begår en sån blunder. Måste skaffa ny nu.Vi ser dig!