söndag, januari 15, 2006

Gästblogg: Döden


Eftersom gästbloggar blivit typ sjukt populära tänkte jag dra mitt strå till stacken också. Här kommer första gästbloggningen: Döden!

Hej, det är alltså jag som är döden. Var inte rädda! Jag äter inte upp er. Jag tar bara er själ. Haha. Lite dödshumor där. Dödskul, som vi säger.

Nå, jag ville bara börja med att kommentera hela den här schackprylen. Det där är ett stort jävla missförstånd. Man kan inte bara spela schack med döden hur som helst. Faktum är att jag inte ens spelar schack. Jag vet att tornen får gå rakt åt vilket håll som helst, men sen då? Hur hästarna får gå minns jag aldrig. Är det ett steg framåt och två åt sidan eller är det rent utav tvärtom?

En sak som inte så många vet är att jag bara är döden åt människor. Djur har sina egna dödar. Alla får dör till exempel genom att får-döden kommer och tar dem till fårdödsriket.

Detta har lett till den roliga barnramsan: "Mamma, får-döden får? Nej döden får inga barn alls." Hysteriskt!

Nej. Det var nog allt jag hinner skriva just nu. Det har varit dölugnt här tidigare idag, men nu kommer eftermiddagsruschen. Måste kila! Baj baj.

Vänligen,
Döden


1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag som förlorat mot dig i schack...