onsdag, augusti 10, 2005

Köpta blattar

Ewa Samuelsson (kd) har tydligen i Sthlms (såklart!) kommunfullmäktige uttalat sig om att blattarna i Mp, V och S är "köpta", dvs att de lockats med jobb, pengar och makt.

Då inställer sig två frågor hos mig:
1. Vad är det för dum jävla blatte som försöker tillskansa sig makt och/eller pengar genom att bli "köpt" av V och Mp? Mp är Sveriges (i flera olika bemärkelser) minsta parti och har (oavsett vad DN påstår) varken makt eller pengar. V å sin sida är explicit ointresserade av makt, eftersom de har noll chans att få nån, eventuellt att man har lite pengar över eftersom man väl enligt nya vänsterna ska dela med sig av sina inkomster. Eller nåt.

2. Vad är det för dum jävla svenne som gått till sossarna UTAN att ha blivit "köpt"? Poängen med vara med i sossarna är ju att tillskansa sig makt och pengar, några politiska visioner eller ens ett försök tillideologi finns ju inte längre, om det någonsin funnits.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, (mp) är inte minst i Stockholms kommunfullmäktige. Det är istället (ironiskt nog) Ewa Samuelssons eget parti (kd) som är minst i fullmäktige.

Marie-Helena sa...

Öh? Visste du inte det? Sa jag inte det i våras? Det var kul, ilsken sosse i nämnden. Det var för övrigt inte bara blattarna i s,v, mp hon menade, utan alla. Men det kanske är samma sak.
Jag å min sida undrar hur man hittar blattar som är så dumma att de mot pengar (så höga är inte nämndarvodena) går med på att driva en obefintlig och därmed pinsam politik. Vore det inte bättre att bara anmäla sig till Baren eller Big Brother? Det borde ge mer pengar än de förhållandevis små kommunala uppdrag som inavandrarna oftast får hålla sig till om de är sossar eller liknande...

Tomas Melin sa...

Jajaja. Jag bodde i småland under valet. Bibelbältet dessutom, hur kan jag tänkas anta att Kd är mindre än vi? Nu har jag rättat. Sluta mobba mig.

Men Lena. Checka in Baylan (avd. blattar) och Orback (avd. stadsdelsnämnd goes fethotshot). Nuff said.

Marie-Helena sa...

Jag sa "oftast". Det måste ju finnas några undantag, annars kan ju inte regeln bekräftas.