onsdag, augusti 24, 2005

Oinspirerade liberaler

Tittar igenom olika CUFares bloggar och inser att minst två personer har publicerat samma inlägg. Nämligen ett pressmeddelande från CUF. Annie Johansson och Magnus Andersson. Annie hade i varje fall den goda smaken att skriva ut att det var ett pressmeddelande. Herr Andersson har å sin sida till och med ändrat innan punktlistan så att det står att han personligen vill snarare än att CUF vill, så att det ska verka som om han själv skrivit det.

Nog för att jag visste att CUF var oinspirerade (jag menar de driver seriöst att det är viktigt att varje individ betalar sin egen arbetsgivaravgift, och tycker det är radikalt med "sänkt skatt" sådär i största allmänhet. Hallå, det är sååå åttital), men jag trodde faktiskt att de kunde skriva egna blogginlägg.

Magnus Andersson kandiderar dessutom till riksdagen. Har någon berättat för honom att han där måste ha djupare engagemang än det krävs för ctrl-c ctrl-v?

----------Uppdatering 08/28----------
Vänligen alla (båda? (Haha, lite självironi där. yeah!)) läsare notera Annies kommentar nedan. Jag trodde faktiskt att det var dem båda som skrivit pressmeddelandet. Egentligen tycker jag väl någonstans att det blir konstigt ändå. Vems pressmeddelande är de egentligen, CUF:s eller Magnus Anderssons? Samtidigt var jag kanske på lite väl dåligt humör vid tillfället. Jag ber därför högtidligen om ursäkt.

Till mitt försvar måste tilläggas att jag inte känner någon CUF:are tillräckligt väl för att "kolla upp fakta" innan. Om någon manad skulle ha vägarna förbi Sthlm så släng iväg ett mejl så kan vi dock arbeta på den saken. Jag säger som de där göteborgska tvillingarna i Baren för evigheter sedan: "Sugeeen?"

1 kommentar:

Annie sa...

Nu är det ju faktiskt så att det är Magnus egna text som jag lagt ut och Magnus egna utspel som han lagt ut på sin blogg. Så i detta fallet är det mer jag som använt hans text till min blogg.

Man använder sin blogg till olika saker. Jag använder min för att blogga men också för att publicera våra pressmeddelanden eftersom lokala medier läser min blogg. Magnus har gjort helt rätt i att skriva den som ett eget blogginlägge fetrsom det är han som är hjärnan bakom.

Kolla fakta innan, tack.