torsdag, maj 25, 2006

Borås

Under Kristi himmelsfärd nu i helgen ska jag hänga i Borås. Staden vars främsta egenskap är att den ligger närmare Småland än vad Göteborg gör. Där har Miljöpartiet kongress.

Själv kom jag hem från jobbet för ett par timmar sedan, har packat sedan dess. Bussen avgår från centralstationen om tre timmar. Jag kan säga att jag kommer försöka fetsova på bussen. Hmmm, var la jag de där öronpropparna?

Jag ska försöka komma med lite inside information allteftersom kongressen fortlöper. Min softa handdator borde kunna kirra täta uppdateringar direkt från plenum. Om den inte bråkar med mig, som den i och för sig då och då gör...

Aaaanyhoo. Vi hörs.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

N sa...

svårt att hitta egenskaper för borås kan jag tro?!? :-O
Go morgon!

Knit-Marie sa...

Borås - berömt för släkten Molander och för Fadern - glöm aldrig det.
(Dialekten kan dom ju inte rå för)