torsdag, maj 18, 2006

Tonight's the night

Seminfinal ikväll alltså.

Först och främst hoppas jag att Island går vidare. Tillsammans med Norge är det mitt hopp till slutsegern. Känns inte så självklart längre dock. På sista tiden har det rapporterats om att Silvias beteende passerat gränsen från extravagant och lustigt till arrogant och olustigt. Självdistansen måste finnas där, annars tror jag folk tröttnar.

Andorras bidrag tycker jag fortfarande ska gå vidare. Det är inte en av mina absoluta favoriter som det var i början, men kan mycket väl klättra upp dit igen med ett bra framträdande ikväll.

Litauen måste gå vidare. Den gör mig glad! I den litauiska uttagningen var en del av framförandet att den skalliga killen får ett psykbryt i mitten. Hoppas det upprepas. Haha.

Belgien och Bosnien är egentligen bra nog, så de bör gå vidare. Jag kommer nog inte heja på Bosnien dock eftersom det vid avancemang finns viss risk att Bosnien vinner, vilket i mina ögon är oförtjänt. Istället för Bosnien hoppas jag lite på Monaco.

De övriga fem platserna hoppas jag tas av Cypern, Vitryssland, Makedonien, Sverige och Estland.

Inga kommentarer: