söndag, maj 07, 2006

"Snällfällan"

Dokument inifrån alldeles nyss om snällfällan. I mina ögon den allra mest intressanta partigranskningen hittills, som faktiskt (till skillnad från stora delar av de tidigare granskningarna) visar på en historisk process som via mycket små steg leder till en stor förändring.

Själv skriver jag ju dessutom en kandidatuppsats om folkpartiet på ett något liknande ämne, och jag fick många nya uppslag. Tack för det SVT.

Däremot är jag skeptisk till nästa granskning. Kort sneakpeak nu ikväll, och tydligen ska man "granska feminismen inom partiet". Verkar mer än lovligt tamt... Varför inte granska kopplingen till LO och hur det konsoliderat sossarnas makt?

Däremot kan den sista om centern bli bra. Jag hoppas på att man där får se tydligt hur processen mot ett nyliberalt centern har gått. En månad till dess dock...

Inga kommentarer: