måndag, maj 22, 2006

Femini(s)terna på (s)vt

Nu såg jag bara delar av programmet, men på den del jag såg verkade det vara en mer än lovligt lam granskning. Nej usch, sossarna vill inte ha helt kvoterad föräldraförsäkring, vilka dåliga människor de måste vara…

De sa ju till och med i programmet att en majoritet i opinionen är emot en helt kvoterad föräldraförsäkring, så det var ju rena rama valpropagandan…

Eftersom jag inte såg hela programmet kanske jag inte ska ropa varg ännu, men nog undrar man varför inte kopplingarna till LO granskades, eller en granskning om hur ett parti lyckats få monopol på regeringsmakten.

Jag kan spontant komma på en hel hög uppslag som skulle utgöra verkligt kritiska granskningar av vårt regeringsparti, på samma sätt som övriga partier granskats kritiskt. En ”granskning” av hur sossarna inte nödvändigtvis köper alla förslag från S-kvinnor känns inte särskilt hett. Tråkigt SVT, tråkigt!

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: