lördag, juli 01, 2006

Framme på gotland

Idag anlände vi Gotland. Känns bra, vi kommer vara här en vecka och bara missa centerns dag, den sista dagen. Det kanske man överlever.

På väg till gotland fick vi sällskap på båten av typ en miljard ungsossar. Det är sossarnas dag imorrn söndag och de har tydligen aktiverat så många SSU:are som möjligt. Ryktena nämner ett fyrasiffrigt antal. Inte dåligt.

Många av SSU:arna bar kampanjtröjor, varav de flesta var röda. Själv hade jag också en röd t-shirt på mig, dock utan sossetryck. Icke desto mindre påminde jag alltför mycket om en sosse för att det skulle kännas riktigt avslappnat. Jag funderade ett tag på att försöka smälta in i sossegrupperna och arbeta som infiltratör ett tag, men jag avstod. Det kommer kanske fler chanser.

I övrigt har vi tre trevliga lägenheter som vi bor i, inte innanför ringmuren (vilket är mest statusfyllt) men bara en liten bit utanför. Vi har också hunnit pröva på närmaste pizzerian, ”Lilla elefanten” som enligt taxichauffören är stadens bästa pizzeria

Andra bloggar om: , , , ,