måndag, juli 03, 2006

Företagarna

Igår var jag på företagarna-seminarium, vilket var intressant. Det kändes inte så kärleksfullt gentemot Mp som man skulle kunna tycka vi förtjänar. Vänsterpartiet fick mer cred, vilket bara kändes pinsamt.

Nu handlade det ju om en ledamotsranking, så det var enskilda ledamöter som värderades och inte partierna, men ändå. Tydligen så har vänsterpartiet några ledamöter som jobbar riktigt hårt med småföretagsfrågor. Mp:s Ulf Holm hade dock flest personliga poäng. Vad nu det innebär, jag har inte läst rapporten än.

Det intressanta var dock att de personer från Mp som lyftes upp är våra toppolitiker, Ulf Holm, Åsa Domeij och Yvonne Ruwaida till exempel. Marie Engström (som vann allt som allt) och Lennart Beijer känns mer perifera.

På kvällen igår var jag duktig och arbeta med min C-uppsats. Får se hur det blir ikväll.

Vet inte riktigt vilket seminarium jag idag ska gå på ännu, men jag rapporterar om det senare.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: