tisdag, juli 25, 2006

Svar på "utmaning" (aka kedjebrev)

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
1. McDonald's
2. Telefonintervjuare
3. Stationsvärd (=spärrvakt) pendeltågen (först Citypendeln och nu Stockholmståg, eller egentligen ISS)
4. Ett par arvoderingar från GU, i EMU-valrörelsen och något projekt som hade med en kursgård i Gnesta att göra.

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Alla fåniga komedier, av typen:
1. Samtliga Monthy Python-rullar
2. Hot Shots I och II,
3. Orgazmo
4. Robin Hood - Men in tights (Dave Chapelle är med i din filmen, bara det!)

Fyra städer jag har bott i (in order of appearance):
1. Lidingö
2. Hässelby
3. Jönköping
4. Stockholm

Fyra TV serier jag gärna ser:
1. Vänner
2. Vita Huset
3. Seinfeld
4. CSI

Fyra ställen jag vill åka till:
1. Latinamerika
2. Australien
3. Transsibiriska järnvägen
4. IKEA

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
Jag har alla viktiga bloggar och nyhetssajter på RSS-flöden, så går bara in på dem när det kommit nyheter... Det innebär dock för många av dem nästan varje dag. Men det är bara DN och SVT som är faktiskt varje dag, så jag tar bara med de två. Efter det de två största utanför RSS-flödena:
1. DN
2. SVT
3. Min webmail
4. Teamtalk

Fyra favoriträtter:
1. Grekisk sallad
2. Pizza
3. Pasta
4. Skräpmat

Fyra ställen där jag stortrivs:
1. Hässelby
2. Peninsula Nicoyas södra spets
3. I talarstolar
4. Bland vänner

Fyra vänner som jag tror kommer att svara:
Jag tror i princip inte på kedjebrev, så jag försöker låta alla kedjebrev jag får stanna vid mig. Samtidigt kan jag känna att det är ett feltänk. Om alla kedjebrevsmotståndare blir slutet på kedjan innebär det ju att kedjebrevsförespråkarna i lägre utsträckning får smaka på sin egen medicin. Istället så borde vi svara med hämndaktioner och låta varje kedjebrev genast gå vidare till alla som ständigt bombarderar oss med dessa ondskans digitala axelmakter (kedjebreven alltså).
Sålunda utmanar jag de två personerna som utmanade mig på det här, nämligen Johan och Kristin. Ta den, era svin! :)

Inga kommentarer: